KwaliteitsontwikkelingOp ons kindcentrum willen wij de kinderen goed onderwijs geven. Dat betekent dat ons onderwijs inspeelt op actuele ontwikkelingen. Om deze ontwikkelingen op waarde te kunnen beoordelen hanteren wij voor ons onderwijs kwaliteitsnormen. Dit noemen wij kwaliteitszorg. De inspectie voor het primair onderwijs heeft periodieke kwaliteitsonderzoeken afgenomen. Ons basisonderwijs scoorde op alle indicatoren voldoende. Zie www.owinsp.nl Aan de hand van verbeterpunten (gekoppeld aan geformuleerde resultaten) maken wij plannen van aanpak om de kwaliteitszorg verder te verbeteren. In deze meerjarenplanning laten wij zien welke onderwijskundige veranderingen wij de komende jaren willen realiseren. In jaarplannen (plannen van aanpak) leggen wij gedetailleerd vast aan welke onderwijskundige veranderingen wij in een schooljaar willen gaan werken en hoe wij dat gaan realiseren. De beleidsontwikkeling is beschreven op www.transparantbeleid.nl
Op drie manieren werken wij aan verbetering van de kwaliteit van ons onderwijs:
De kwaliteit van een school hangt af van de mensen die er werken en hoe ze het onderwijs vormgeven. Aan hen heeft u uw kind toevertrouwd. De leerkrachten zorgen voor een verrrijkend aanbod voor de kinderen. Doelen worden getoetst via de methodieken en vanuit daar wordt het groepsplan aangepast naar de leerbehoeften van de kinderen. Leerkrachten besteden veel tijd aan samenwerking en overleg en volgen nascholing, omdat het onderwijs voortdurend in beweging is en we op de hoogte willen blijven van nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast is het werken vanuit de methode en leerjaardoelen een middel om kwaliteit na te streven. Een derde aspect om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en verder te verhogen is het afnemen van toetsen bij de leerlingen. Toetsen geven inzicht in de prestaties van leerlingen en geven informatie over het aangeboden onderwijs, zodat we steeds weer ons onderwijs bij kunnen stellen als dit nodig blijkt. |
Agenda |